Foonsearch

Hoi Weerman,

Van 't Noordende heeft daarom de afgelopen jaren gewerkt aan een alternatief: een kastje dat bij de huisarts wordt geplaatst. Het is een schakel tussen de computer van de huisarts met alle patiëntgegevens en de buitenwereld.

Ik denk dat mijn voorstel/idee overeenkomt met bovengenoemde alternatief. Maar ik zie het veel breder. Elke bedrijf en/of persoon zou zo’n kastje moeten hebben.

Momenteel erg druk bezig met het integreren van de IDE http://www.ultimatepp.org/ Ik zit al 260.000 source regels.

Basiseisen:
• Trusted Platform
• Controlled Access
• Data Management

Data Management zou ik graag ook R bij gebruiken. Revolutional Analytics is overgenomen door Microsoft. In de source code zit m.i. geen mooie GUI in. Lijkt mij handig om Ultimate++ IDE te integreren met de R source code. Ik probeer eerst Ultimate GUI te compileren in Visual Studio.

De hartelijke groet Jan Marco

Volgens plan zou het 10 september geopenbaard worden en dus wordt vandaag onder andere bij Security.nl naar “Whitebox” gelinkt:

Huisartsen ontwikkelen nieuw Elektronisch Patiënten Dossier

Onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam en verschillende huisartsen hebben een alternatief voor het Elektronisch Patiënten Dossier ontwikkeld dat echte privacybescherming moet bieden, zo hebben de partijen vandaag via een persbericht bekendgemaakt

www.security.nl - donderdag 10 september 2015

Lijkt op een commerciële spin-off via die door jou genoemde EPD-deskundige Guido van ‘t Noordende:

LEVERINGS- EN LICENTIEVOORWAARDEN

22 april 2015

Omschrijving van de producten en diensten 1.Northend Systems, gevestigd te Science Park 402, 1098XH in Amsterdam (“Northend”), heeft een systeem ontwikkeld waarmee zorgverleners informatie via het internet aan specifieke ontvangers kunnen ontsluiten, en complementaire systemen ontwikkeld waarmee verwijzingen naar ontsloten gegevens kunnen worden geregisteerd, en waarmee (andere) zorgverleners vervolgens ontsloten gegevens kunnen vinden en opvragen. Al deze door Northend geleverde software systemen draaien op een vergelijkbaar systeem (de “Whitebox”). Dit zijn de leverings en licentievoorwaarden van Northend. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle producten die Northend levert en die met een Whitebox werken.

De Whitebox bestaat uit een door Northend samengestelde computer (de “Whitebox-hardware”) en door Northend samengestelde en grotendeels zelf ontwikkelde software. Die software omvat ondersteunende software die bij iedere Whitebox-hardware wordt geleverd (de “Whitebox-software”) en modules met verschillende functionaliteiten die afzonderlijk kunnen worden afgenomen (de “Whitebox-modules”). Northend levert daarnaast diensten op het gebied van ondersteuning, onderhoud en backup van de Whitebox (de “Whitebox-diensten”).diensten”).

dev.mcsr.nl - leverings-en-licentievoorwaarden-final.pdf

Aan de hand van de beschrijving hier kan je wel een beetje raden wat de alternatieve opzet zou kunnen zijn.

De Mini-PC op de foto van de “Whitebox” lijkt op eentje van Cirrus. In de dummy voor de nieuwe website hadden ze letterlijk een witte doos. Er is al ook aan patiënteninformatie gedacht.

De veiligheidswinkel :

Shop

Bestel uw Northend Whitebox

Welkom bij de webshop van Northend.

TetraHIS gebruikers in Amsterdam kunnen direct een Whitebox bestellen.

Indien uw niet bent aangesloten bij de Huisartsenpost Amsterdam (HpA), kunt u een ‘pre-order’ plaatsen. Ook als u een ander HIS dan TetraHIS gebruikt, kunt u een pre-order plaatsen. Dan spannen wij ons in om in uw regio zo snel mogelijk een koppeling met de Whitebox te realiseren.

U kunt betalen met iDEAL of via een factuur.

Product

Product Whitebox TetraHIS (pilot Amsterdam)

Northend Systems | Science Park 402 | 1098XH Amsterdam | info@northendsystems.nl | Tel. 020-7370720

BTW: 187033614B01 | KvK: 58830413 | CE conformance | Disclaimer and copyrights | Privacy policy

Bij de leverancier van die “TetraHIS”-software is alles weer normaal en zou informatie door dokters ook weer wat gemakkelijker gedeeld kunnen worden:

Beste TetraHIS gebruikers,

Ook dit jaar sturen we weer de praktijk crew* met de ” Montgolfière” de lucht in.
Deze tocht, geleid door de wind, kan op een zeer eenvoudige manier worden verdiend.
U hoeft alleen maar een praktijk aan te melden die nog geen gebruik maakt van TetraHIS.

Uiteraard krijgt u pas de kaartjes wanneer de praktijk definitief overstapt.

Met vriendelijk groet,

Erik Tap

*per fte-normpraktijk ontvangt u 2 kaartjes; opstapplaats i.o.m. Tetra

Hoi Weerman,

Twintig huisartsen in Amsterdam gaan experimenteren met een alternatief systeem voor het uitwisselen van medische gegevens. Deze methode is volgens de artsen en de initiatiefnemers privacy vriendelijker en veiliger dan het Landelijk Schakelpunt (LSP), de opvolger van het Elektronisch Patiëntendossier (EPD), dat landelijk wordt ingevoerd.

Het nieuwe systeem gaat uit van de huisarts. ‘De huisarts heeft een medisch beroepsgeheim, maar hoe kan hij daar nu aan voldoen als hij niet kan laten weten welke zorgverlener de gegevens van zijn patiënten mag opvragen?’

Het alternatieve systeem moet de zeggenschap van de huisarts en de patiënt over het medisch dossier vergroten.

In het LSP werken sinds 2012 organisaties van apothekers, ziekenhuizen, patiënten en de landelijke huisartsenvereniging samen. Een ruime meerderheid van apothekers, ziekenhuizen en huisartsen is op dat systeem aangesloten en de medische gegevens van 8,5 miljoen Nederlanders zijn erin opgeslagen.

December 2012: Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) bepaalt dat alleen medische gegevens via het Landelijke Schakelpunt mogen worden uitgewisseld als een patiënt daar vooraf toestemming voor heeft gegeven. Daarom worden 7 miljoen Nederlanders uit het systeem gehaald. Iemand mag pas weer worden toegevoegd als hij of zij daarvoor opnieuw toestemming geeft.

Basis eisen:

  • Alleen mogen medische gegevens worden uitgewisseld als een patiënt daar vooraf toestemming voor heeft gegeven;
  • De privacy van de patiënten moet gewaarborgd worden;
  • De huisarts stelt in samenspraak met de patiënt in wie gegevens uit een medisch dossier kan opvragen;
  • Achteraf zien wie de gegevens van hun patiënten hebben opgevraagd;
  • Medische informatie van het begin tot het einde volledig versleutelen;
  • Een kastje dat bij de huisarts wordt geplaatst.

Verschil tussen bovenstaande en mijn beeld is dat m.i. de patient de eigenaar is over de medische gegevens/dossier. In mijn beeld heeft de patiënt een kastje in zijn huis en hij geeft de huisarts de mogelijkheid om het dossier te vullen en te bewerken. Huisarts mag/kan wel lokale kopie hebben, maar de patient bepaald wie zijn gegevens mag inzien en welke gegevens officieel geopenbaard worden. Je hebt verschillende zorgaanbieders. De patient geeft de autorisatie wie welk deel mag inzien.

Weerman, Gaarne reactie als jij het anders ziet  :smile:

De hartelijke groet Jan Marco

Als dat weer een “Whitebox” is dan moet iedere patiënt ook een Uzi-pas zien te krijgen om zijn eigen dossier te kunnen beheren.

Maar ik zou gaan werken aan zoiets als het hierboven al eerder genoemde stelsel van persoonlijke kluisjes in plaats van overal hardware te gaan neerzetten? Straks springt je waterleiding en zit je met iets dat niet werkt ;o)

Hoi Weerman,

Maar ik zou gaan werken aan zoiets als het hierboven al eerder genoemde stelsel van persoonlijke kluisjes2 in plaats van overal hardware te gaan neerzetten? Straks springt je waterleiding en zit je met iets dat niet werkt ;o)

Ik vind dat jij een goed punt aanstipt. Van Nymote kunnen we m.i. hoop van leren.

Straks springt je waterleiding en zit je met iets dat niet werkt

Als je overal kastjes op verschillende locaties hebt staan is de impact van wateroverlast op 1 locatie niet zo groot.

Ik denk dat je de volgende indeling zou kunnen maken:

Remote data – Lokale data
Onwaar – Onwaar : Iemand die systeem gebruikt door alleen (anoniem) te kijken.
Onwaar – Waar : Iemand die de foto’s, documenten, databases alleen op cliënt heeft staan.
Waar – Onwaar : Iemand die de foto’s, documenten, databases alleen in de cloud (Dropbox, Google drive, Picasa, bij je bevriende peers, etc) heeft staan.
Waar – Waar : Iemand die de foto’s, documenten, databases locaal op een cliënt heeft staan, maar ook in de cloud (Dropbox, Google drive, Picasa, bij je bevriende peers, etc) . Een bepaalde vorm is dat de locale data en de remote data met elkaar gesynchroniseerd zijn. Brand dan je huis af staat het remote. Of is remote plek onbereikbaar geworden dan ga je met lokale data verder.

Uit Nymote:

anyone to be able to run a piece of the cloud for their own purposes and the first three applications Nymote targets are Mail, Contacts and Calendars, but to get there, we first have to create solid foundations.

Lijkt mij goede fasering.

have to create a robust and reliable software stack that takes care of fundamental problems for us. In other words, to be able to assemble the applications we desire, we must first construct the correct building blocks.

Hoe gaan mijn broer en moeder hier mee werken?

Ik denk dat de volgende twee vragen cruciaal zijn:

  1. Wie is de owner van de data? N.B. Bij het Patientendossier is dit m.i. patiënt dus niet de huisarts.

  2. Waar staat de data fysiek? N.B. Stel dat Ashley-madison de provider is die je data beheert of Hackingsteam of derde geldstroom van “Icesave” in ijsland. Het hacken bij één provider zie je vaak in het nieuws, mogelijk is dat gemakkelijker dan het hacken van verschillende hardware kastjes.

Om het anders te formuleren: Cloud(-data) is niet hetzelfde als locale(-data). Lijkt gezien vanuit de gebruiker wel op elkaar. Net als een koffiezetapparaat die elke 20 seconden één kopje koffie tapt niet hetzelfde is als twee koffiezetapparaten die elk een capaciteit hebben van één kopje koffie per 40 seconden. De gebruiker van het koffiezetapparaat denkt dat het hetzelfde is.

De hartelijke groet Jan Marco

Weer een tekenfilmpje: Storj - The Future of Cloud Storage

Hoi Weerman,

Mooi filmpje “Storj - The Future of Cloud Storage1” over de toekomst van Cloud Storage. Het enige probleem dat ik met storage bij “wildvreemden” heb is dat ze niet altijd beschikbaar zullen zijn. Daarom zal je denk ik dezelfde data bij meerdere “wildvreemden” moeten stallen. Hierdoor zal het storage algorithme iets complexer worden.

Storj gaat de files “scradden”. Wat het spitsen van de file in stukken inhoud. Lijkt m.i. op het bittorrent protocol. Nadeel is als niet alle peer online zijn die de delen van de files in hun bezit hebben, het best lang kan duren voordat je eigen file weer terug kan krijgen. Ik heb in het verleden wel eens weken moeten wachten en zag elke dag teller klein beetje oplopen. Erg frustrerend als je op die manier van anderen afhankelijk bent. Mogelijk kan je iets in de (Bittorrent)-trackers kan bouwen dat er meerdere seeders van een file ontstaan. N.B. Een seeder heeft je gehele (ge-encrypte) file in hun bezit.

Anders geformuleerd: Ik zie Storj in de verre toekomst wel als Cloud Storage. Voor Cloud (“Remote”) storage in de nabije toekomst zie ik meer het stallen van files bij bevriende peers.

Weerman, We zitten nu in tijdmoment dat nog geen gebaande wegen zijn ontwikkeld. Dus kunnen wij nog iets innovatief bedenken.

Ik denk dan concreet aan storage via tunnels, sftp of bittorrent-protocol.

De hartelijke groet Jan Marco

N.B. Storj is gebouwd in Python. Ik blijf liever in het C++ ontwikkelomgeving. Van alle componenten is vaak ook wel C++ variant beschikbaar. Het integreren van C++ code is al een hele uitdaging. :smile:

Hoi Weerman,

Ik heb Ultimate++ IDE nu in 1 file concept omgezet. Ik heb 410.000 regels source code. Alle headers (*.h) files heb ik uit de source code gehaald en onder mijn eigen verzameling van header files gezet. Waardoor je de source code tussen de verschillende projecten kan verschuiven. Ultimate heeft Bazaar (“markt”) source code. Lijkt op source code voorbeelden van anderen om te gebruiken. Wel vreemd vond ik dat een file (winuser.h) uit de bazaar directory gebruikt bij het compileren van de IDE.

In Ultimate++ zit wel mooie code in die ik nog nooit gezien heb. Veel heap functies, het gebruik van de-assember en de koppeling met de debugger. In Ultimate++ zit ook veel grafisch zaken als menu’s, tonen van ICON’s. Ik denk dat wel gelijksoortige zaken in mijn MFC rip (WIN32GUI) zitten. De WIN32GUI code staat boven de Ultimate++ code. Nadat ik Ultimate++ IDE code aan de praat heb, zou ik naar integratie met WIN32GUI kunnen toewerken.

Ik heb nu een leuke uitdaging. Normaal is dat WinMain() het eerst wordt aangeroepen. Indien ik Ultimate++ er niet in zet start WinMain() wel op. Als ik het er wel in zet interfereert het met het opstarten van WinMain(). Mogelijk vindt er een override van heapfunctie plaats of is er een functie die eerder dan WinMain() wordt aangeroepen.

Ik heb nu de logging routine zo aangepast dat als hij het open van de logfile nog niet heeft gedaan in WinMain() , hij wel gaat logging op het filesysteem.

Mijn gebruikelijke werkwijze zou ik stukje voor stukje van de 1 file om gaan zetten naar andere file die Ultimate++ compileert en dan kijken of WinMain() wordt opgestart. Ik ga proberen of dat lukt. Anders ga ik logging in elke routine zetten en dan kijken welke functie/procedure het eerste wordt aangeroepen.

De foutmelding die ik krijg zonder dat ik routines in WinMain aanroep:
‘ultimate.exe’: Loaded ‘C:\Windows\SysWOW64\profapi.dll’, Cannot find or open the PDB file
First-chance exception at 0x013b6a10 in ultimate.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x00000000.
Unhandled exception at 0x013b6a10 in ultimate.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x00000000.
First-chance exception at 0x013b6a10 in ultimate.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x00000000.
Unhandled exception at 0x013b6a10 in ultimate.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x00000000.

Het advies op internet vind ik niet zo makkelijk:

The easiest way to determine the cause of this type of error is a third party tool like BoundChecker which will yell at you as soon as you corrupt the memory. Lacking that, Raymond Chen’s advice is spot on. Figure out what object is wrong, and use the watch window to see when it changed. Or more efficiently, use the Data Breakpoint feature to have the program stop when the data at a particular address changes.

Vreemd vind ik dat ik al een exception krijg zonder dat ik bij het hoofdprogramma kom. Mogelijk dat je exception kan krijgen als je tegen ‘foute’ dll aanlinkt.

Hierna wil ik graag koppeing met versiebeheer tool Fossil maken. Dus loaden en saven van files in Ultimate++ koppelen aan Fossil. Met Fossil kan je met anderen samenwerken. Anderen kunnen code aanpassen en die kan je wel of niet accepteren als moderator.

De hartelijke groet Jan Marco

Hoi Weerman,

Ik heb nu beetje door hoe het werkt. Ik kan in Visual Studio zien waar hij fout gaat. Zie ook:

Boven regel is laatst uitgevoerd.

N.B. De fouten komen door mijn omzetting naar Unicode. Ultimate was niet gecompileerd in Unicode mode.

Het is mij net gelukt om WinMain() te bereiken. Crash nu nog wel.

De hartelijke groet Jan Marco

JM, voor het algemeen nut eerst ook maar even putten uit de FAQ van Storj? Voor de klant:

What is MetaDisk and what can I do with it?

MetaDisk is an open-source file sharing app that is based on a decentralized network of nodes and is the first application built on top of the Storj platform. These nodes are all around the world and act as a network to host all of the data that goes through MetaDisk. Each file is shredded, encrypted, and then distributed across the network to achieve maximum security. Only the original uploader of the files has the private keys to decrypt and open them. MetaDisk is our end user application that allows users to store files on the network. With MetaDisk you will be able to store, download, and share all of your files securely.

Voor het aanbieden van schijfruimte:

What is DriveShare and how do I share my unused hard drive space?

DriveShare is an open-source application that allows users to rent out their excess hard drive space in exchange for SJCX. This software works in conjunction with Metadisk. Those running Driveshare will act as decentralized cloud storage nodes for the network.

Betalen:

What is Storjcoin X (SJCX)?

SJCX is a token that allows you to purchase storage or earn money for renting your free Hard Drive space. SJCX is a Counterparty asset that uses the Bitcoin blockchain for its transactions.

Zij hebben het ook over bittorrent:

MetaDisk - A Blockchain-Based Decentralized File Storage Application

These principles are achievable using a combination of existing technologies such as BitTorrent Sync, Bitcoin, public key encryption, and cryptographic hash functions. MetaDisk aims to simplify the development of a decentralized storage network by allowing integration with existing open-source projects in a modular fashion. Such a network must be built incrementally, and with software that consists of interoperable, easily replaceable modules which support a wide variety of hardware, including the hardware-as-a-service model that existing cloud storage service providers offer.

Hoi Weerman,

Je hebt de mooi uitgelegd “Waar staat de data fysiek?” met het Storj concept. Ik had niet zo goed naar de FAQ gekeken, alleen even gescanned naar de code, en dat was python code.

Ultimate++ IDE-GUI is best wel een leuke uitdaging voor mij. Gisteren druk met de Ultimate objecten zitten te bekijken. Ik vind het wel complex. Daarentegen zijn objecten best wel mooie aanvulling. Opvallend is dat er heel veel routines in “class ide” zijn gedefinieerd. Als het ware cluster je de routines d.m.v. een class object.

Het programma komt nu door de initialisatie. Callback van het hoofdwindow werkt nu. Ik zie wel leeg hoofdscherm (rechts) en als ik met de muis over de knoppen heen ga worden ze pas getekend. Zie ook Ultimate++ orgineel (links) en mijn gecompileerde versie (rechts):

Ik ga nu proberen de code die uit heb gezet met “compiler switch” weer aan te zetten.

Ik ga vandaag Windows8 en Windows10 installeren op mijn vm-machine. Ik ga vandaag ook weer naar Foondump kijken. Ik wil de code ook met SQLyog te gaan integreren.

Ik denk dat momenteel als monnik bezig ben… Om succes te hebben zal je met veel meer mensen moeten gaan ontwikkelen. Ik denk dat dit te realiseren is door een ontwikkelplatform in een applicatie in te gaan bouwen. Tevens mis ik static code analyse tools in de IDE.

Ik denk dat we de volgende drie “key succes” onderzoeksvragen hebben, waarvan jij het tweede vraagstuk m.i. al goed hebt “behandeld”:

  1. Wie is de owner van de data?

  2. Waar staat de data fysiek? -> Storj oplossing.

  3. Wat is de beste samenwerkingsverband om programmaontwikkeling (“code integratie”) te laten plaatsvinden? N.B. “Time to Market” is m.i. belangrijk aspect hierbij. Je hebt github projecten die weer afhankelijk zijn van andere projecten (third party source code).

Weerman, Mogelijk heb jij visie of voorbeeld m.b.t. beste samenwerkingsverbanden?

De hartelijke groet Jan Marco

N.B. Ik vind de forum site best wel leuk werken :smile:

Hoi Weerman,

Facebook werkt aan een tegenhanger van de ‘vind-ik-leuk’-knop, waarmee gebruikers kunnen aangeven dat iets juist niet leuk is. De functie zal volgens Zuckerberg zo werken dat hij vooral gebruikt kan worden om berichten met slecht nieuws waardering te geven, niet om een negatieve reactie te geven. Het is dan ook onduidelijk of daadwerkelijk de term ‘vind ik niet leuk’ zal worden gebruikt, of dat wordt gekozen voor een mildere variant.

Lijkt mij dat we bovenstaande (Facebook) concept ook zouden kunnen gebruiken op de subscriber records. Alleen zouden we meer variatie kunnen gebruiker. Denk dan aan is iemand een ‘oplichter’, ‘wanbetaler’, etc.

De hartelijke groet Jan Marco

NOS Teletekst 131:

 De afgelopen jaren is al vaak gevraagd 
 om zo'n knop,bijvoorbeeld door mensen  
 die op Facebook willen reageren op een 
 sterfgeval,maar de 'Vind ik leuk'-knop 
 daarvoor ongepast vinden.

Weerman,
Ik denk aan dat bericht geindentificeerd kan worden met hash code. Op bericht met je ceritificaat kan signen dat je “medeleven” toont met bericht. Nabestaanden kunnen via foondump checken wie persoon is, waarvan ze ‘bericht’ hebben gekregen.

De hartelijke groet Jan Marco

Hoi Weerman,

Ik ben aan het installeren van “Windows 8 pro (upgrade) op mijn vmware systeem. Werkt nog niet omdat ik van vanaf een draaiend geactiveerd (goed) systeem moet installeren.

Het installeren van Windows 10 pro (Volledige versie) lukt nog niet bij mij omdat Vmware die ik gebruik USB niet als een opstartschijf ziet. Ik zal met plopmanager aan de gang moeten. Of ik ga proberen om van USB-stick een CD-opstartschijf te maken. Laatste lijkt mij eenvoudiger.

In de IDE zou je ook de Microsoft (Express) compiler mee kunnen leveren. Voor ATL/MFC projecten zou ”WIN32GUI” kunnen gaan gebruiken.

Naast een C(++) compiler heb je m.i. ook kernel compiler programma nodig. Het lijkt mij handig om die er ook in bij te voegen.

Visual Studio Community: A free, fully-featured, and extensible IDE for creating modern applications for Windows, Android, and iOS, as well as web applications and cloud services.

Windows Driver Kit (WDK) 10 is integrated with Microsoft Visual Studio 2015 and Debugging Tools for Windows. This integrated environment gives you the tools you need to develop, build, package, deploy, test, and debug drivers. You can run many basic certification tests in the integrated environment.

Ben gelukkig van de afhankelijkheid met MFC/ATL af. Heb niet zo snel kunnen vinden of Visual Studio Community ook werkt met Windows Driver Kit (WDK) 10 bij Win7, Win8 en Win10.

Mogelijke dat je alternatieven voor Win7 en/of Win8 zou moeten kiezen:

  • Express for Windows: Provides the core tools for building compelling, innovative apps for Universal Windows Platform. Windows 10 is required.
  • Team Foundation Server 2015 Express: Free source-code-control, project-management, and team-collaboration platform.
  • Express for Web: Create standards-based, responsive websites, web APIs, or real-time online experiences using ASP.NET.

Google gebruikt Omaha voor Windows updaten van hun programma’s. Omaha zegt dat Express versie niet gebruikt kan worden omdat het afhankelijk is van MFC. Omdat ik MFC vervanger ”WIN32GUI” heb kan ik wel gebruik van de Visual Studio Express (2015) versie.

Omaha is the open-source version of Google Update, a program to install requested software and keep it up to date. The Google-branded version of Omaha is used to support software patching (both background updating, and on-demand update checks) for Google Chrome, Earth, and a variety of other Google products on Windows. We know that keeping software updated is both important and hard, and so by open-sourcing this project, our hope is that perhaps we can help others solve this problem. The open source build of Omaha is not hermetic. That means that several dependencies are needed to be resolved by hand in order to have a tree which can be built.

De source code van Omaha ga ik in 1 file zetten en onder de source stack met ”WIN32GUI” zetten. Klein gedeelte van de (Python) source zal ik ergens anders moeten sprokkelen of om gaan zetten in C(++).

Weerman, Mogelijk zie jij een andere combinatie van de Microsoft tools?

De hartelijke groet Jan Marco

[quote=“alkema_jm, post:455, topic:27”]
Het installeren van Windows 10 pro (Volledige versie) lukt nog niet bij mij omdat Vmware die ik gebruik USB niet als een opstartschijf ziet. [/quote]

Heb het ook in VMWare lopen maar dan via die Windows Insider-optie. Ben het alweer een beetje vergeten maar het ging geloof ik zo: je haalt de update naar Windows 10 op en via een ‘Optional conversion to ISO file format’ zeg je vervolgens tegen VMWare dat dat is wat er in je virtuele CD/DVD drive zit?

Het andere uiterste, minimale inspanning rondom het via script laten uitvoeren van de regel:

"vbc /nowarn /nologo /quiet /debug- " & fn & ".vb && " & fn & ".exe"

Weerman,

Bedankt voor je terugkoppeling.

Ik heb gisteren het GUI gedeelte van Omaha proberen te compileren in samenhang met WIN32GUI. Wat ik zie is verschillende string classes. Lijkt mij handig om 1 string class te gebruiken “CString_NoMFC”. Welke in WIN32GUI is gedefineerd, dus geen CStringA, CStringW, CStrBuf, CStrBufA, CStrBufW, CPath, etc. Als je er wel voor kiest om bijvoorbeeld CPath class te gaan definiëren dan laten wijzen naar “CString_NoMFC”.

Ben er nu achter wat void Ide::MakeIcon() doet. Het zet de icon in de taak-balk onderaan het scherm.
Zie ook:
Met drie Draw routines wordt de icon op scherm gezet:
Image li1 = CtrlCoreImg::DndData();
idraw.DrawRect(x, y, sz.cx, sz.cy, White); //linkse icon
mdraw.DrawRect(x, y, sz.cx, sz.cy, White); //middenste icon
idraw.DrawText(x + 2, y + 1, mp, font, Black); //rechtse icon: alle drie routines.

Ik wil graag icons bij de foondump record kunnen tonen. Zit nog te zoeken naar indeling van icons. Voorbeeld is Facebook.

De hartelijke groet Jan Marco

P.S. Het is mij niet geluk in mijn versie om CtrlCoreImg::DndData(); op te bouwen. Daarom ga ik in de orginele code in de Draw routines zoeken welke data hij gebruikt, waarna ik in de source code ga zoeken waar hij de gegevens weghaalt.

Hoi Weerman,

Vanmorgen gelukt om icon class ‘IdeImg’ weer aan de praat gekregen in ultimate++. Microsoft heeft ook (c++) icons gedefineerd, zie ook Class View and Object Browser Icons - Visual Studio 2015 | Microsoft Learn

Je kan met Get-icons-from-Exe-or-DLL-the-PE-way code de icon’s uit je PC halen. De icon’s die ik op mijn pc heb:


Ik ben nog zoekende hoe ik de icons kan identificeren. Denk aan MySQL tabel.

Ik ga nu op zoek naar de code die ik onder compiler switch heb gezet. Ik hoop dat dan de functionaliteit van Ultimate++ weer werkt, waarne ik code wil gaan aankoppelen. Denk hierbij ook aan blockchain en bitcoin source code.

De hartelijke groet Jan Marco

Hoi Jan Marco, herfst! De oogstmaand en eentje extra bijna om toch? Hoe sta je ervoor, ben je opgeschoten denk je? Ik krijg de indruk dat de fundering er nu is ;o)

Hoi Weerman,

Hoi Jan Marco, herfst! De oogstmaand en eentje extra bijna om toch? Hoe sta je ervoor, ben je opgeschoten denk je? Ik krijg de indruk dat de fundering er nu is ;o)

Gaat altijd langzamer als ik zelf zou willen. GUI programmeren is wel uitdaging, andere tak van sport aan het leren. Achteraf had ik beter eerst Ultimate++ in Visual studio project kunnen omzetten en vervolgstap dan omzetten naar UNICODE.

De komemde twee weken wil ik de Ultimate GUI aan de praat krijgen en daarin de verschillende source code die ik al heb gaan aankoppelen.
Vanmorgen Omaha voorbewerkt (128.000 regels source code). Omaha heeft veel raakvlak met NSIS-installer. Omaha is niet alleen installeren/updaten, maar zit ook crash-handler in.
De hartelijke groet Jan Marco