Hoi Weerman,
Ik vond het filmpje heel leuk hoe ze apparaten uit elkaar halen en tonen waaruit het bestaat.
Ik was vanmorgen begonnen met het lezen over Icecat. Ze verwijzen ook naar unspsc. Waar je een pdf kan downloaden met productgroepen. Pdf kan je gemakkelijk in text omzetten met pdftotext.exe
Ik heb de SQL-tabellen ook al aangemaakt met de informatie uit H6 “SQL Setup” uit de handleiding van Icecat.
Weerman, Ik denk dat we Icecat wel zouden kunnen gebruiken als prototype. Ze gebruiken icon’s die bedrijven weergeven. In Ultimate++ zit weer code om icons op scherm te zetten. Ze hebben ook soort product vergelijkingsmodule ingebouwd. Ik heb nog niet goed bestudeerd. Ben niet zo van XML, maar wordt ook gebruikt.
In onderstaande staat link met grote tekst file met hun catalog:
If you do in-depth coverage analyses, please use the following matching file, which is a plain dump of everything in our catalog: https://data.Icecat.biz/prodid/prodid_d.txt.gz (a very large file with all known products in the Icecat database, described and standardized or not in gzipped archive).
Je hebt ook PHP interface for Icecat. Lijkt mij handig om in C om te zetten:
TIP: for osCommerce – a popular open source webshop based on PHP and MySQL – a free Icecat interface is available, which can be downloaded and adapted for your special needs.
Weerman, Kunnen we volgens jou structuur en/of inhoud van opencat gebruiken?
N.B. Ik denk zelf om ook andere producten er in te zetten bijvoorbeeld M&M’s. Ik zie wel voedingswaarden, maar geen EAN nummer.
Ander onderwerp Bitcoins:
'Bitcoin is een gefaald experiment’
Het wordt niets meer met bitcoin, de digitale valuta die de gemoederen de afgelopen jaren flink heeft beziggehouden. Dat stelt althans Mike Hearn, een programmeur die vijf jaar lang één van de belangrijkste ontwikkelaars van de techniek achter bitcoin was. Hearn is op donderdag opgestapt.
Lijkt mij dat je een probleem tot een uitdaging maakt en die weer probeert op te lossen.
De hartelijke groet Jan Marco