Foonsearch

Hoi Weerman,

Ik heb een kleine tekening gemaakt hoe ik de asterisk habitat (uiteindelijk) voor mij zie:

Alle componenten zet je in RPC-lib/SAF-MQ omgeving, waarbij je de commando’s als het ware in een dosbox automatisch kan uitvoeren. Indien er te veel werk binnen komt (via de channels) dan je workerthreads hebt ga je werk in de SAF-MQ opslaan om later te verwerken. N.B. Het uitrollen van een applicatie moet je als data zien.

Het geheel zet je in een SSH-server omgeving om er zeker van te zijn dat men geautoriseerd werkt. In het telefoonboekje staan de vrienden met de public keys waarmee je inlogt in de ssh-server.

Het telefoonboekje wordt met blockchain technologie geupdatet. N.B. Indien je agenda reservering voor de tandarts maakt hoef je m.i. niet op blockchain te zetten.

Met SymmetricDS kan je databases over verschillende (vrienden) peers synchroniseren over de channels die je opgezet hebt met je omgeving.

De hartelijke groet Jan Marco

P.S. In de Asterisk blokje zit ook al een threadpool. Eerst proberen aan de praat te krijgen daarna mogelijk naar optimalisatie mogelijkheden kijken.