Hoi Weerman,
Zaterdag fietste ik naar huis en de kerkklokken luiden ter nagedachtenis van vuurwerkramp van 17 jaar geleden in Enschede. Wat gaat de tijd snel “when you having fun”. Ik zie het wel als “berg beklimmen”. Kijken hoe je hoger op de berg kan komen. Sommige routes lukt niet en probeer je weer andere route te vinden.
Centrale concepten als Uber, airbnb, Google, Facebook, zijn kwetsbaar voor overheden.
Daarom stel ik ander (peer-to-peer) platform voor wat ik “PersInfoNet” noem:
Core Business PersInfoNet:
- (Persoonlijke) Informatievoorziening;
- (Persoonlijke) Bemiddelingsdienst;
- (Persoonlijke) Advisering (/beoordeling).
Weerman, Misschien kan jij het strakker formuleren?
Onderstaand voorbeeld waar je terechtkomt als je een verkeerde architectuur gebruikt. In mijn beoogde architectuur heeft elke gebruiker van het PersInfoNet-platform zijn eigen Uber en Airbnb, etc dienst draaien op zijn pc of smartphone.
Uber is een vervoersbedrijf
LUXEMBURG - Taxi-app Uber behoort tot de vervoersbranche en is geen elektronische bemiddelingsdienst, zoals het bedrijf zelf stelt. Dat zegt de advocaat-generaal van het Europees Hof van Justitie donderdag in een zaak die taxichauffeurs uit Barcelona hadden aangespannen. Uber moet daarom gewoon aan dezelfde eisen voldoen als elk ander taxibedrijf.
Aanleiding voor de zaak is de omstreden UberPOP-dienst, waarmee consumenten zelf taxiritjes aan kunnen bieden. De dienst is kort ook in Nederland actief geweest, maar stopte in 2015.
Uber stelt dat het slechts een bemiddelingsdienst is en geen taxibedrijf en dat het daarom vrijstelling heeft van deze regels.
Uber is volgens hem niet puur een bemiddelingsdienst, omdat de chauffeurs zonder het platform geen werk zouden hebben. ,Er is eerder sprake van het organiseren en beheren van een volledig systeem voor stedelijk vervoer op aanvraag.’’
Om familie relatie te tekenen kan je m.i. gebruik maken van een open source cad programma zoals BRL-CAD. BRL-CAD zijn al meer dan 20 jaar bezig. Mogelijk dat er betere zijn, maar ik kijk eerst naar deze. Je kan ook cad programma gebruiken om de jobs in schedule grafisch te maken. Je kan denk ik ook BRL-CAD gebruken om een routeplanner grafiek te tonen, zoals Osrm-backend dat doet.
BRL-CAD is a powerful cross-platform constructive solid geometry solid modeling system that includes an interactive geometry editor, ray-tracing for rendering & geometric analyses, network distributed framebuffer support, image & signal-processing tools.
Ik zie het plaatje zo voor mij:
In bovenstaande plaatje zit ook een RPC project welke threadpools heeft, deze zal m.i. moeten aanvullen met een Messege Queue als je meer werk hebt dan Workerthreads. De security zit in de SSH-server software. SSH-server kijkt naar de public keys in de Cdfoon-subscriber database. Wijzigingen in de Cdfoon-subscriber database worden via de Blockchain uitgevoerd.
libpkg – a library that implements a remote procedure call (rpc) mechanism. This library is a predecessor of the modern rpc system. Unlike the typical UNIX rpc service, applications can set up services and handle requests without requiring configuration by a system administrator.
Een ander belangrijk punt is om source code automatisch te kunnen compileren in het PersInfoNet platform. Groot deel van automatisch compileren zit ook in het Ulitmate++ programma, echter ik vond ook een ander project “Buikd2” waar mogelijk ook zelfde functionaliteit in zit.
Volgende filmpje geeft m.i. wel introductie waar je tegen aan loopt bij automatisch compileren van source code.
build2 is an open source (MIT), cross-platform toolchain for building and packaging C++ code. It includes the build system (build2), package manager (bpkg), andrepository web interface (brep). There is also cppget.org, a public repository of open source C++ packages.
The aim of the project is a modern build system and package manager for the C++ language that provide a consistent, out of the box interface across platforms/compilers. Having a sane build file syntax would be nice, too. The toolchain is written in C++14 and while not strictly C+±specific, that’s the primary focus.
CLI is a command line interface compiler for C++. It allows you to specify the options that your program supports, their types, and default values. This specification can then be translated to C++ classes that implement parsing of the command line arguments and provide a convenient and type-safe interface for accessing the extracted data.
libcutl is a C++ utility library. It contains a collection of generic and independent components such as meta-programming tests, smart pointers, containers, compiler building blocks, etc.
De hartelijke groet Jan Marco