Foonsearch

Hoi Weerman,

JM, “Onename” had je nog niet eerder genoemd? Moordend tempo wel, altijd weer nieuwe informatie!

Dit punt liep ik ook tegen aan bij de source projecten. In eerste instantie dacht ik ook zo.

Echter nu denk ik dat het probleem is dat ik niet snel genoeg het aanbod van nieuwe source code kan verwerken. Om meer te kunnen verwerken kan je o.a.:

1. Projecten in een bepaalde categorie indelen. Waarbij automatisch nieuw project naar je toe komt als je op bepaalde categorie op “volgen” hebt gezet.

2. Standaardiseren;

3. Automatisch compileren volgens standaard.

Jij kwam daar via OpenBazaar die de registratie voor 0,01 BTC altijd al overliet aan Onename?

Ik heb OpenBazaar gevonden door lijst met awesome software door te nemen. Het is m.i. meer geluk dan wijsheid om de juiste relevante projecten m.b.t. bepaald onderwerp te vinden.

Wat ik mooi vond van Ubermench is dat ze use cases in hun voorstel hadden opgenomen.
Nog lastig om uit te maken waar de vraag en het aanbod uit bestaan:

Misschien heb ik je op verkeerde been gezet. Ik vond mooi om in stuk paragraaf ‘use cases’ te lezen, dus niet zo de concrete invulling bestudeerd van Ubermensch.

De usecasetechniek wordt gebruikt bij de bepaling van de requirements van het gedrag van een bepaald systeem.

Ik zit nu te kijken naar de verschillen tussen Blockstack en Ethereum. Mogelijk zijn er ook nog andere oplossingen.:slight_smile:

There are a few technical differences between blockstack and ethereum like:

Computation and Storage
Blockstack does all computation and storage outside of the blockchain, and uses the blockchain only as a “shared source of truth” between clients. By contrast, Ethereum does all computation and most application storage in the blockchain itself. Like Ethereum, if two Blockstack nodes see the same underlying blockchain, they will independently run the same computations and produce the same state. Unlike Ethereum, there is no Blockstack-specific blockchain.

Ik denk wat we zowel Ethereum als Blockstack zouden moeten gaan beproeven. Lijken elkaar aan te vullen.

Nog niet zo goed inbeeld van volgende project doet. Ze geven aan dat compatible met Ethereum zou zijn, echter (nog) niet veel source code gevonden.

DFINITY beoogt de creatie van een oneindige decentrale en intelligente blockchain cloud computer. DFINITY is Ethereum’s gekke zuster technologie en volledig compatibel met het publieke.

Ik zie dat er op internet ook schema van een Person bestaat. Faxnummer bestaat dat nog? Of voor de jongeren onder ons: Wat is een fax eigenlijk? :grin:

In Onename zie ik ook Profile Format v0.3

Ik ga deze week zoeken naar Profile van Person en company. Daarbij ook zoeken naar een blockchain oplossing om de Cdfoongegevens mee te kunnen updaten.

De hartelijke groet Jan Marco