Hoi Weerman,
Classificeren van informatie, oké maar voorlopig is bij de huidige stand van de techniek een krantenartikel door een computer laten samenvatten al lastig.
Klopt dat classificeren een moeilijk onderwerp is. Daarom stel ik twee methoden voor. Eerste methode is om de (NRC-)krant in zijn geheel in een klasse onder te (ver)delen. In deze klasse zitten ook de andere kranten als Trouw, Volkskrant, Telegraaf.
Je kan dan vraag stellen doe mij de klasse waarin NRC zit. Uit rijtje wat er uit komt selecteer je bijvoorbeeld NRC en Volkskrant. Waarna je een vervolgvraag kan stellen, om alle kranten (pdf) van NRC en Volkskrant op te gaan zoeken/halen van de afgelopen maand. Onderwater gaat platform met de URN’s (hashcode van Pdf) van alle NRC en Volkskrant van de afgelopen maand op het netwerk (op)zoeken.
de huidige stand van de techniek een krantenartikel door een computer laten samenvatten al lastig.
Ik zie het classificeren van de informatie (de “artikelen”) in de (NRC-) krant als een andere type van classificeren met specifieke source code en een andere (mysql-) database. Voor diegene die dit maakt zou het makkelijk moeten zijn om de source code en specifieke database te sharen met andere platformgebruikers.
Wat is de relatie tussen de krant en een software distributie?
Software distributie zoals MySQL, Boost, QT, etc. kan je m.i. zelfde als een krant zien. Ze bestaan ook weer uit onderdelen (programma’s of in kranttermen ‘artikelen’) . Ze brengen geregeld nieuwe versie in zip formaat uit. Wat leuk ter vermelden is dat bij compileren van QT hij veel source code van andere github projecten gaat halen.
Ik ga met mijn Pin8cc programma en een specifieke (mysql-) database c++ routines van projecten zoals MySQL, Boost, QT, etc. in kaart brengen. Denk aan routine naam is een ‘woord’ in een ‘woordenboek’ en waarbij ik de beschrijving in de Wikipedia tabelstructuur wil gaan gebruiken. Fossil gebruik is daarbij voor versiebeheer op zowel de routines als op de beschrijvingen gaan uitvoeren.
IPFS and the Blockchain are a perfect match! You can address large amounts of data with IPFS, and place the immutable, permanent IPFS links into a blockchain transaction. This timestamps and secures your content, without having to put the data on the chain itself.
• Each file and all of the blocks within it are given a unique fingerprint called a cryptographic hash.
• IPFS removes duplications across the network and tracks version history for every file.
• Each network node stores only content it is interested in, and some indexing information that helps figure out who is storing what.
Weerman, Bedankt voor de tip. IPFS wil ik ook graag. Ik moet wel leren om mijn tijd beter te verdelen. Niet vergeten om “lang hangend fruit” vergeten te plukken.
Bijvoorbeeld gisteren de hele dag bezig geweest om mysqlimport onder mijn source stack te krijgen. Compileert, linkt en executeert. Echter import werkt nog niet. Dus vandaag dieper in de code duiken om het aan de praat te krijgen. Mysqlimport heeft ook relatie met mysqldump en het foondump-programma. Ik ga de Foondump programma en Mysqlimport in SQLyog ‘inbouwen’.
Waarom gebruik in de standaard mysqlimport.exe van MySQL liever niet?
Omdat ik belangrijk vind om de tool om data uit files in database te importeren onderdeel van het PersInfoNet ecosysteem te laten zijn. N.B. Ik gebruik wel de mysqlimport.c van Mysql en de import code van SQLYog als ‘vertrekpunt’.
Vriend van mij werd gisteren door telefoonnummer 0103003055 gebeld. Verschillende sites houden telefoonnummer bij die irritant zijn. Concept vind ik leuk. Alleen moet je niet alleen op nummers of ipnummers signaleren, maar beter is om op personen en organisatie niveau signalen te zetten. Werkt iemand bij fout bedrijf dan word hun status verlaagt en moeten in mijn beeld meer voor hun producten gaan betalen. Wat “dynamic pricing” heet.
Should I Answer (SIA) is free community-based security application for mobile phones with Android operating system designed to protect you against unsolicited calls, all kinds of unwanted telemarketing and unwanted or expensive outgoing calls like call to premium number or call to a foreign country.
Andere sites hebben ook iets ingebouwd om telefoonnummers te kunnen beoordelen, zie ook:
De hartelijke groet Jan Marco