Hoi Weerman,
Ik ben aan het installeren van “Windows 8 pro (upgrade) op mijn vmware systeem. Werkt nog niet omdat ik van vanaf een draaiend geactiveerd (goed) systeem moet installeren.
Het installeren van Windows 10 pro (Volledige versie) lukt nog niet bij mij omdat Vmware die ik gebruik USB niet als een opstartschijf ziet. Ik zal met plopmanager aan de gang moeten. Of ik ga proberen om van USB-stick een CD-opstartschijf te maken. Laatste lijkt mij eenvoudiger.
In de IDE zou je ook de Microsoft (Express) compiler mee kunnen leveren. Voor ATL/MFC projecten zou ”WIN32GUI” kunnen gaan gebruiken.
Naast een C(++) compiler heb je m.i. ook kernel compiler programma nodig. Het lijkt mij handig om die er ook in bij te voegen.
Visual Studio Community: A free, fully-featured, and extensible IDE for creating modern applications for Windows, Android, and iOS, as well as web applications and cloud services.
Windows Driver Kit (WDK) 10 is integrated with Microsoft Visual Studio 2015 and Debugging Tools for Windows. This integrated environment gives you the tools you need to develop, build, package, deploy, test, and debug drivers. You can run many basic certification tests in the integrated environment.
Ben gelukkig van de afhankelijkheid met MFC/ATL af. Heb niet zo snel kunnen vinden of Visual Studio Community ook werkt met Windows Driver Kit (WDK) 10 bij Win7, Win8 en Win10.
Mogelijke dat je alternatieven voor Win7 en/of Win8 zou moeten kiezen:
- Express for Windows: Provides the core tools for building compelling, innovative apps for Universal Windows Platform. Windows 10 is required.
- Team Foundation Server 2015 Express: Free source-code-control, project-management, and team-collaboration platform.
- Express for Web: Create standards-based, responsive websites, web APIs, or real-time online experiences using ASP.NET.
Google gebruikt Omaha voor Windows updaten van hun programma’s. Omaha zegt dat Express versie niet gebruikt kan worden omdat het afhankelijk is van MFC. Omdat ik MFC vervanger ”WIN32GUI” heb kan ik wel gebruik van de Visual Studio Express (2015) versie.
Omaha is the open-source version of Google Update, a program to install requested software and keep it up to date. The Google-branded version of Omaha is used to support software patching (both background updating, and on-demand update checks) for Google Chrome, Earth, and a variety of other Google products on Windows. We know that keeping software updated is both important and hard, and so by open-sourcing this project, our hope is that perhaps we can help others solve this problem. The open source build of Omaha is not hermetic. That means that several dependencies are needed to be resolved by hand in order to have a tree which can be built.
De source code van Omaha ga ik in 1 file zetten en onder de source stack met ”WIN32GUI” zetten. Klein gedeelte van de (Python) source zal ik ergens anders moeten sprokkelen of om gaan zetten in C(++).
Weerman, Mogelijk zie jij een andere combinatie van de Microsoft tools?
De hartelijke groet Jan Marco