Hoi Weerman,
Bij de confrontatie loop ik er tegen aan dat een huisnummer buiten de range van postcodenl valt. Mijn oplossingrichting is om postcode range dan maar aan te passen als je een voorbeeld hebt die buiten de range valt. Zie ook laatste voorbeeld van de appendix.
Erg bedankt voor de informatie. Ik ben erg aan het nadenken hoe je het beste het kan doen.
Denk nu aan 5 verzamelingen:
1: person (white nu);
2: owner (legal, brandowner, ownership=eigenaar, property/possession=bezitter)
3: company (pink, public services, concern, farm, etc)
4: establishment (vestiging; office, branch=filliaal, outlet=verkooppunt)
5: product (ean, commodity=handelsproduct)
Als ik een analogie uit aandelenwereld wil noemen is het ‘fundamentele analyse’ versus ‘technische analyse’. De ‘owner’ tabel zie ik meer als fundamenteel. Person, company, establishment en product zie ik meer als technisch. Progress mag niet meer aan particulieren verkopen op een industrieterrein. Zie ook DPG Media Privacy Gate Laatst wilde ik iets bij Progress kopen, echter niet gedaan want zou vooruit moeten betalen of I-DEAL o.i.d. gaan doen. Als ik vertrouwen in hun zou hebben dan mogelijk wel gedaan, echter dat is fundamentele analyse. Normaliter is het ‘boter bij de vis’. Ik leg het geld neer en krijg het product. Het maakt mij niet uit waar ze het vandaan halen. Ik vraag ook niet af wie de eigenaar van de benzinepomp is als ik ‘mijn tank vol gooi’.
Punt wat ik met bovenstaande wil maken is dat de hele eigendomsstructuren best wel ver van de bedrijfsvoering af kan liggen.
De hartelijke groet Jan Marco
Appendix confrontatievoorbeelden:
pink :postcode=|8225AV|huisnummer=|20/79|geeft housenumber_getal=|20|plaatsnl=||straatnl=||straatcdfoon=|wold|low=||high=||
postcodenl '6081’geeft aan dat huisnummer tussen 2001 en 2099 zou moeten liggen. Blijkbaar moet ik ‘/’ weg filteren?, dan past het weer, namelijk huisnummer is 2079.
pink :postcode=|2593BR|huisnummer=|251|geeft housenumber_getal=|251|plaatsnl=|s gravenhage|straatnl=|laan van nieuw oost-indie|straatcdfoon=|ln van nieuw oost-indie|low=|247|high=|267|
actie: ‘ln’ gaan vertalen in ‘laan’.
pink :postcode=|5581AH|huisnummer=|8|geeft housenumber_getal=|8|plaatsnl=|waalre|straatnl=|monseigneur bannenberglaan|straatcdfoon=|mgr bannenberglaan|low=|2|high=|38|
actie: ‘mgr’ gaan vertalen in ‘monseigneur’.
pink :postcode=|4835KE|huisnummer=|33|geeft housenumber_getal=|33|plaatsnl=|breda|straatnl=|burgemeester passtoorsstraat|straatcdfoon=|burg passtoorsstraat|low=|1|high=|39|
actie: ‘burg’ gaan vertalen in ‘burgemeester’.
pink :postcode=|6081|huisnummer=||geeft housenumber_getal=||plaatsnl=||straatnl=||straatcdfoon=|houtrustlaan|low=||high=||
postcodenl '6081’geeft euldersweg, houterhof, limburgiaplein of galgenbergweg, maar geen cdfoon ‘houtrustlaan’.
pink :postcode=|7418AV|huisnummer=|29|geeft housenumber_getal=|29|plaatsnl=||straatnl=||straatcdfoon=|hanzeweg|low=||high=||
postcodenl '7418AV’geeft aan dat huisnummer tussen 31 en 19043 of 42001 en 52045 zou moeten liggen. Actie: range low van 31 naar 29 terugbrengen.