Foonsearch

Hoi Weerman,

JM, geluk gehad! Wij zitten hier gewoon maar wat te trutten:

Klopt helemaal.:grin:

Ubermensch-store en -com, compleet met de naamloze vennootschap en 11 leden van het in totaal 14 man grote ‘Ubermensch-Team’, hoe gerespecteerd eventueel ook in hun ‘field’, allemaal verdwenen …

Had al eerder opgemerkt dat het m.i. niet zo gemakkelijk is om een naamloze vennootschap op te richten. Notariële actie, Minister moet geen bezwaar afgeven geloof ik. Dus even naar Kamer van Koophandel fietsen en dan met een naamloze vennootschap in je tas terugkomen lijkt mij niet zo reëel.

Startups halen recordbedrag op via cryptovaluta
Startups hebben dit jaar al meer dan 1,3 miljard dollar (1,1 miljard euro) opgehaald via nieuwe cryptovaluta als bitcoin en ethereum.

Vorige week vond de grootste ICO tot nu toe plaats. Het bedrijf Tezos ontwikkelt een nieuw soort blockchain, de achterliggende technologie van cryptovaluta, en haalde zo’n 200 miljoen euro in bitcoin en ethereum op. Zelf had het bedrijf verwacht dat de opbrengst maximaal enkele tientallen miljoenen zou bedragen.

Ik heb gekeken naar een open source (C++) ERP pakket Xtuple. Basis is open source. In mijn beeld is het wel een mooi kapstok programma om de andere onderdelen in op te hangen. N.B. Je zou natuurlijk de cryptocurrency er ook in kunnen integreren.

Xtuple.com is an Open source business management software to power your entire company with one system — accounting, CRM, ERP, eCommerce.

We aspire for xTuple to be the default business operating system for every company, every person, every organization — in the world. Nothing less than the standard infrastructure upon which products are made, workers are employed, wealth is created, and vast distances and international borders are reduced to simple ones and zeroes.

This repository contains the source code for the Desktop client. The Desktop client is built using the Qt framework for C++. The client can be extended or customized using JavaScript. This client is used by all editions of xTuple ERP.

This repository contains the source code for the Updater application. The Updater is a Qt-based client application designed to update and upgrade xTuple ERP databases.

The repository contains the source code for the OpenRPT report writer. OpenRPT is a Qt-based report writer, available in either standalone or embedded versions. All the xTuple clients use the embedded version for report writing and rendering.

Plaatje van Xtuple:

Eigenlijk wil ik ERP in bovenstaande plaatje vervangen door PRP (Personal Resource Planning). Alles draait om je zelf. Welke producten heb ik gekocht. Welke producten maak ik. Hoe zit het met met klant relatie management.

De hartelijke groet Jan Marco