Foonsearch

Hoi Weerman,

Het waarschuwt echter dat er bij ICO’s veel sprake is van fraude. Bovendien is er nauwelijks toezicht op cryptovaluta en ICO’s, waardoor consumenten makkelijk de dupe kunnen worden van oplichters.

Maandag zei de startup Coindash dat hackers 7 miljoen dollar hebben gestolen tijdens de ICO van het bedrijf. De cybercriminelen pasten de website van de startup aan, waardoor investeerders hun cryptovaluta naar het verkeerde adres stuurden.

In mijn beeld kan je het wel met een fiets vergelijken. Je hebt verschillende fietsen (=cryptocurrency) met verschillende sloten er op gemonteerd. Als ik mijn fiets voor de flat zet en niet voldoende op slot zet wordt hij m.i. snel door een dief (persoon x) gestolen.

Mijn fiets heeft in cryptocurrency een identifier namelijk de public key. De schade van het stelen van fietsen kan je in grote lijnen met twee methoden verminderen:

1. Fietsverzekering afsluiten. “Smart contract” in Cryptocurrency. Net als met het niet opslot zetten van fietsen kan men bij cryptocurrency “domme dingen doen” dat anderen gemakkelijk met de munten er van door kunnen gaan.

2. Gestolen fiets opsporen. Ik denk dat je bij cryptocurrency dit veel beter kan inrichten dan bij fysieke fietsen, waarbij de politie niks met de aangiftes doet. In mijn beeld kan je een “smart contract gestolen fiets” met een identifier (de public key). Deze smart contract heeft een specifieke tijdstip.Teneerste zal mijn gestolen fiets (cryptocurrency met deze specifieke public key) worden bevroren in het platform. Geen transacties meer naar ander public keys wordt toegestaan. Indien de dief van mijn fiets (hash code van crypto currency) aan jou de fiets aanbiedt ga jij de fiets (cryptocurrecy) welke is gemarkeerd en gesignaleerd direct aan persoon koppelen. Hierna wordt automatisch een boete van 1000 maal de gestolen waarde uitgevaardigd. Indien deze dief (persoon X) boodschappen wil doen betaalt hij 30 % meer voor zijn boodschappen. Supermarkt collecteert stukje van de boete. Daarnaast kan je als je producten van persoon x koopt hem maar 70 % van de waarde geven en 30 % wordt overgemaakt om deel van de schuld die ontstaan is door de diefstal in te lossen.

Ik weet niet in hoeverrre Anoncoin beter is dan Ethereum. Ik ga verder uitzoeken wat de beste cryptocurrency is die ook met TOR-netwerk werkt.

Anoncoin (ANC) is a peer-to-peer digital cryptocurrency that focuses on privacy and anonymity for its users. Created in June 2013, it is the first and only currency to have built-in support for both the I2P darknet and Tor network that conceal the IP address of the user.

Anoncoin (ANC) is a peer-to-peer digital cryptocurrency that focuses on privacy and anonymity for its users. Created in June 2013, it is the first and only currency to have built-in support for both the I2P darknet and Tor network that conceal the IP address of the user. Anoncoin will soon be implementing Zerocoin, which will allow users to make payments anonymously, without revealing their anoncoin public addresses.

ANONCOIN 0.9.6.13

Anoncoin Core & PurpleI2P present:

ANCI2Pd 1.0.13.0 - Anoncoin & I2Pd bundle - 13 june 2017

The first stand-alone cryptocurrency and C++ I2Pd router bundle!

Featuring the latest version of Anoncoin 0.9.6.13 & i2pd 2.14.0

Easy to install, easy to use, your IP address is completely obfuscated by the I2P integration!

Recent deanonymization attacks that exploit weaknesses in the Bitcoin peer-to-peer (P2P) networking protocols are impossible for Anoncoin thanks to the I2P traffic routing.

Anoncoin geeft aan dat ze interface naar ZeroCoin gaan implementeren. Echter ik zie dat men van ZeroCoin naar ZeroCash toe aan het werken is:

Zcash is an implementation of the “Zerocash” protocol. Based on Bitcoin’s code, it intends to offer a far higher standard of privacy through a sophisticated zero-knowledge proving scheme that preserves confidentiality of transaction metadata. Technical details are available in our Protocol Specification.

This software is the Zcash client. It downloads and stores the entire history of Zcash transactions; depending on the speed of your computer and network connection, the synchronization process could take a day or more once the blockchain has reached a significant size.

De hartelijke groet Jan Marco