Foonsearch

Zo die heeft er zin in, ik wordt helemaal warm van binnen:

Lüke (17) uit Hengelo bouwt eigen Google

De conclusie is van dit zelfonderzoek is me nu duidelijk: ja, ik vind programmeren erg leuk en ga, zoals het er nu voorstaat, in september beginnen met de studie Artificial Intelligence in Groningen.

En zien jou te zijner tijd graag weer terug:

LinkedIn - Hengelo, Provincie Overijssel, Nederland - Computersoftware

Opleiding: Rijksuniversiteit Groningen
Artificial Intelligence
2017 – 2020

Uit haar profielwerkstuk:

Yahoo! was ook de eerste site die met succes advertenties op het internet plaatste.

Zal ik dan het licht weer uitdoen:

Yahoo is now a Verizon subsidiary called “Oath”

Advertising is key to Verizon’s plans for Oath. Since Verizon is a home Internet provider and the largest wireless carrier in the US, its access to Internet subscribers’ browsing histories could help boost the Yahoo/AOL advertising business.

The deal has hit a number of bumps along the way, including the disclosure of multiple Yahoo security breaches. That helped drive the price down by $350 million to $4.48 billion in February, which still makes for a pretty pricey oath.

En mag die open deur weer dicht:

De kracht van platformen

De wereld verandert in hoog tempo. Internet en sociale media hebben de wereld toegankelijker gemaakt, de mogelijkheid gecreëerd voor het aangaan van talloze nieuwe verbindingen en de snelheid van processen verhoogd.

Van de club waar jij naar linkt, nieuwe, spannende inzichten. Gaat u met ons mee op deze ontdekkingstocht?

In De Groene Amsterdammer vandaag, dat kan helemaal niet:

Nepkameraden - Hoeveel digitale relaties kunnen we aan?

Op basis van de grootte van een onderdeel van ons brein (de neocortex) berekende de Britse antropoloog Robin Dunbar in de jaren negentig wat de kanaalcapaciteit van menselijke relaties is.

Je kunt het het beste tekenen: zet vijf stippen, een voor jezelf, en vier voor vier vrienden. Om je eigen relaties te tellen moet je vier strepen trekken naar de vier andere stippen. Om de vier andere stippen met elkaar te verbinden heb je nog eens zes strepen nodig.

Als je met z’n vijven bent, moet jij dus tien relaties volgen. Dat betekent dat als je met z’n twintigen bent, je negentien strepen vanuit jezelf moet trekken, en nog eens 171 strepen om de negentien stippen onderling te verbinden. 190 relaties.

Op deze manier kwam Dunbar tot een maximum aantal mensen met wie een mensenbrein overweg kan: 147,8 mensen – afgerond 150. Wie daaroverheen gaat, krijgt ruis, vergeet namen, vergeet gezichten. Wie zich daarentegen aan ‘Dunbar’s number’ houdt, floreert …

Moment, even iemand die hier, ja goed, zo direct, oké …