Hoi Weerman,
De komende tijd toch maar voorzichtig zijn met de trap nemen en oversteken. Of was jij geen VGZ-verzekerde?
Voorbeeld gaat om aan te geven waar ik eigenlijk naar toe wil gaan als het lukt natuurlijk. Het is alleen als voorbeeld bedoeld. Ik wil graag banktransacties parsen en als je VGZ polis hebt krijg je waarschuwing op het scherm, dat het beter is om daar weg te gaan omdat de status niet goed is.
N.B. Ik zit bij Menzis via vakbond FNV. Moet nu elke maand 20 euro meer ‘aftikken’. Was niet zo duidelijk wat ik nu feitelijk meer heb gekregen. Ik denk dat ik nu een ‘restitutiepolis’ heb , dus meer vrijheid heb om behandelaar zelf uit te zoeken.
Wat je vaak ziet is dat een hacker veel inloggegevens heeft gestolen en daarna een heel discussie ontstaat of de site wel of niet goed de klanten heeft ingelicht.
Yahoo is expected to confirm a massive data breach, impacting hundreds of millions of users
A hacker named “Peace” is bringing chaos to the internet giant just as its sale to Verizon is pending.
In mijn beeld moet je als gebruiker zelf elke week de wachtwoorden (automatisch) gaan aanpassen van de Cloudservices die je gebruikt. Je moet het ‘heft in eigen handen nemen’ en niet afwachten dat deze grote bedrijven iets (proactief’s) gaan doen.
Vorige jaar heb ik naar het programma KeePass gekeken:
KeePass is a portable password manager for PC (Windows, Linux, Mac OS X), with ports available for Android, iPhone, iPad, and more. Let’s face it, most of us use the same password over and over to avoid password management but this practice is highly risky. It means if someone gains or cracks your password, they could log into any of your accounts, stealing data and jeopardizing your security. Having a separate, lengthy, and random password for every site is considered the best way to secure data. KeePass keeps every username and password pair in an encrypted database, protected by a single master password or key (the only one you have to remember). And it doesn’t store your database in the cloud unless you upload it there.
Het veranderen van status is denk ik handmatig heel eenvoudig. Het synchroniseren met andere databases is wel iets moeilijker. Ik wil concept van Fossil daarvoor gaan gebruiken.
Betekent in dit stadium nog bijwerken met de hand zeker? Veel werk wel dan om de andere ‘Cdfoon subscriber records’ in jouw systeem ook te herwaarderen:
Ik zie het Fossil concept “push” voor mij. Mensen van het platform kunnen herwaardering aangeven en pushen de ‘herwaardering’ naar je toe. De moderator kan de push dan wel of niet gaan accepteren. Onderbouwing kunnen mensen van de “Wishdom of the Crowd” in Wikipedia pagina’s vormgeven. Je kan ook procesgang bedenken dat je in sommige gevallen wederhoor gaat toepassen. N.B. Nu ik nog het een keer lees zou je het ook een soort Tweakers niet van producten maar van diensten kunnen zien.
Zeker 3,5 miljoen mensen krijgen nieuwe BKR-registratie
Ik ben zelf aan het nadenken of ik mijn “2000 euro rood mag staan” ga uitzetten.
Aantal huishoudens met schulden verdubbeld
De groep mensen die zwaar in de problemen komt door schulden, neemt in omvang nog altijd toe. Vorig jaar meldden 89.000 mensen zich bij de schuldhulpverlening in hun gemeenten tegen 84.500 in 2012.
Op zich wel leuk om iets te maken wat probeert te voorkomen dat mensen in de financiële problemen zouden geraken. Indien het wel is gebeurd, om acties voor te stellen om er weer uit te komen. Vaak wordt vergeten om toeslagen waar ze recht op hebben aan te vragen…
De hartelijke groet Jan Marco