Hoi Weerman,
Hoi Jan Marco. Hoe goed is jouw Engels?
Niet zo goed.
vanmiddag belde een van die Sir-I’m-calling-you-from-Windows
Een paar maanden geleden hebben ze mij ook gebeld van Mircrosoft in het Engels. Ik dacht als ze mij echt willen spreken dan doen ze dat wel via Nederlandse vestiging.
Maar niet afdwalen, JM, laten we terugkeren naar “Een Beter Leven met de Blockchain”.
Heb jij het bitcoin programma werkend? Ik zag alleen teller oplopen.
Ik ben momenteel bezig om de timestamp service ( Time-stamp service download | SourceForge.net voor het signen van executables aan de praat te krijgen, welke weer code van het project openevidence.org - Diese Website steht zum Verkauf! - Informationen zum Thema openevidence. ‘ gebruikt. Het heeft ongeveer 7500 regels source code en bevat drie programma’s. In mijn beeld gebruiken de grote certificaat bedrijven gewoon Openssl om certificaten aan te maken. Ik denk dat het mij wel gaat lukken om op de “openssl knop” te gaan drukken, daar hoe ik geen dure certificaat voor te kopen.
Ik wil ook naar de certificatentool XCA kijken. Zit geen koppeling met Windows root chain in en heb nog niet gezien dat ik files kan signen.
XCA: X Certificate and Key management is an interface for managing asymetric keys like RSA or DSA. It is intended as a small CA for creation and signing certificates. It uses the OpenSSL library for the cryptographic operations. Zie ook xca download | SourceForge.net
Oplossing van het authenticatie die men in Estland heeft gemaakt met subsidie van de EU is het signen met je Estlandse paspoort. Zie ook Open Electronic Identity · GitHub en documenten worden gesigned met GitHub - open-eid/libdigidocpp: Libdigidocpp library offers creating, signing and verification of digitally signed documents, according to XAdES and XML-DSIG standards. Documentation http://open-eid.github.io/libdigidocpp. Het mooie plaatje van de oplossing kan ik (jammer genoeg) even niet meer zo snel meer vinden.
Ik zie dat men ook Nederlandse paspoort kan uitlezen. Zie ook
Weerman, Mogelijk heb jij advies of er iets uit te lezen is om authenticatie van documenten te bewerkstellingen met een Nederlandse paspoort net als ze met Estlandse variant hebben gemaakt.
Source code is te vinden op: svn://svn.code.sf.net/p/jmrtd/code/trunk en svn://svn.code.sf.net/p/scuba/code/trunk
Ik zie ook een ING app in de windows Appstore, zie ook :
Het lijkt mij dat de app op java is gebouwd (zie ook http://www.banken.nl/vacatures/496/ing/sr-java-developer-mobile-payment-app )
Weerman, Om je bankrekening te kunnen bekijken zou ik de java ING/app toch mogelijk kunnen decompileren? Of heb jij een beter idee?
De hartelijke groet Jan Marco