Hoi allemaal,
ik zoek de telefoongids arnhem 1944. Met name zoek ik de naam BOSENAU-GOEMANS. Die naam was verbonden aan ONE DAY CLEANING velperplein 9a Arnhem,
Hierzo:
Stopt daar ook met “1943” en gaat met “1946” pas weer verder.
Bedankt,
helaas is dit geen telefoobboek, maar een soort verwijsgids
groetjes,
frans
Wel toch?
Pagina 177, “Arnhem”, niet helemaal de door jou gezochte naam-meisjesnaam-combinate, die is er niet, dit lijkt er een klein beetje op:
Pagina 180, “Arnhem”, tussen stomerij-namen en -adressen degene die jij noemde “One day cleaning, Velperpl. 9a”
Telefoonnummer daarvan “25843” geven ze ook maar er staat dan wel “PTT” op het voorblad - geen idee wat er gebeurt als je zo’n telefoonnummer nu nog belt …
Voor jou ook nog gezocht op “Specsavers” maar die kwam er in 1943 niet uit …
Hoi, bedankt! Ik heb (ook eerder) moeite met Delpher gebruik. Als ik zoek: Arnhem, dan wordt p. 1 getoond. Hoe ben jij op p. 177 gekomen? Wil je me even wegwijs maken? dat zou fijn zijn,
Frans
Ja Delpher, ze hebben hun best gedaan maar het is natuurlijk een gigantisch archief.
Is dan wel gedigitaliseerd maar als je wat probeert zie je meteen hoe “analoog” het materiaal in werkelijkheid is. Was.
Jij zou met dat pijltje-omlaag rechtsboven een PDF van het hele ding naar je toe kunnen laten komen. Daarna is het makkelijker bladeren en je kan er nog steeds in zoeken.
Wat ik deed was - met het alfabet in het achterhoofd - in “Bladeren” steeds de helft van het totaal aantal pagina’s invullen: wat was het in totaal, 1300 dus zeg 600. Veel te ver, 300. Nog niet, 150, was geloof ik “Amsterdam”. Voorbij “Arnhem” wel, te ver terug dus nog een keer of wat de andere kant op, namelijk ergens tussen 150 en 300 => 225 => 190 => 170 => 180. Dat waren dan stapjes van 75, 35, 20 en 10. Maar zeven keer een paginanummer ingevuld en dan al bingo
Heb ik niet bedacht hoor, bestaat al eeuwen als “algoritme”, vooral voor computerprogramma’s maar werkt overal - op voorwaarde dat je lijst al gesorteerd is.
Hoi, tof, bedankt. Het algorithe van steeds de helft nemen ken ik ook van mijn cursus PASCAL programmeren uit uhm, tja, eh, 1982
leuk je gesproken te hebben
groetjes
Frens Dols